ODTÜ TEKNOKENT

2016 YILINDA DİKKAT ETMENİZ GEREKEN 7 DİJİTAL PAZARLAMA TRENDİ

Çevrimiçi pazarlama hızlı bir şekilde evrim geçirmeye devam ediyor. Her yeni yıl bizlere y...

Tarih 26.12.2015

Çevrimiçi pazarlama hızlı bir şekilde evrim geçirmeye devam ediyor. Her yeni yıl bizlere yeni donanımlar, yeni yazılımlar ve yeni kullanıcı tercihlerini getiriyor. Bu durumda, başarılı bir çevrimiçi pazarlama stratejisi oluşturmak için firmaların son trendlere ayak uydurmaları büyük önem taşıyor. Bir sonraki büyük gelişme ya da çöküşü tanımlayabilecek olanlar, rekabette avantaj sağlayacak böylece yeni pazarlarda itibar ve deneyimlerini sağlama alacaklar. Bu sırada yeni stratejiler edinmek için utangaç kalanlar da bu fırsatların yararlarından mahrum kalacaklar.
Girişiminizin; 2016’da dijital pazarlamayı bir adım ileriye taşıyacak bu aşağıdaki yedi trendden avantaj sağlayacak noktada olması da işte bu yüzden çok büyük önem taşımakta. Aman diyelim.

1.Daha Çok Video Reklamı
Evet, video yeni bir şey değil; ama yine de 2016’da daha dominant bir öneme sahip olacak bir trendden bahsediyoruz. Örneğin; Facebook ve Bing, reklamverenler için video seçenekleri sunmaya başladı bile. Daha da önemlisi Google artık arama algoritmasına video içeriğini de eklemiş durumda. Bu da çevrimiçi video reklamları için büyük önem taşıyor. Çünkü nihayet kullanıcılar tarafından da varlığı kabul edildi ve şirketler giderek bu işin ne kadar efektif olduğunu anlamaya başladılar.

2. Uygulamaların Saldırısı
Google geçtiğimiz Nisan’da algoritmasını mobil uyumlu siteleri öne çıkaracak şekilde düzenlediğinden beri, arama botları tarafından indekslenen uygulamalardan edindiği veriler de arama sonuçlarına etki etmeye başladı. Bu gelişmeyle uygulamaların endekslenme işlemi de tam anlamıyla bir roket gibi fırlatılmış oldu. İşletme sahipleri de zaman içerisinde bu farkındalığa ulaştılar; çünkü uygulamalar bireysel kullanımda daha tepkisel ve elverişli bir deneyim sağlıyorlar. Mobil web siteler henüz bir yere kaybolmadılar; ama 2016 işletme sahiplerinin uygulamalara adaptasyonu açısından bir dönüm noktası olacağı için kendilerine hafiften veda etmeye hazırlanın.

3. Mobilin Masaüstü Üzerindeki Egemenliği
Son yıllardaki eğilimin devamı olarak mobil kullanım, 2016’da masaüstünün tamamen önüne geçecek. Mobil kullanımın ezici üstünlüğünün bu kadar önemli oluşunu da bir yerde Google’a borçluyuz. 2015’ten itibaren arama sıralamalarında sitelerin mobil uyumluluğunu da gözetmeye başlaması çok önemli bir adımdı. Google’ın bu davranışı üzerinden mobilin ezici üstünlüğünü öngördüğü de açık. Bu öyle bir üstünlük ki geçtiğimiz yıl 10 farklı ülke, surf konusunda telefonlarını bilgisayarlarına tercih etmiş durumdalar. Bu daha başlangıç yani.

4. Yeni Optimizasyon Stratejileri
Geçmişte, çoğu çevrimiçi pazarlama stratejisi, tıklama başına ödemeye (pay per click) dayanıyordu. Şimdi, Siri ve Cortana gibi dijital asistanlar, müşterilere verdikleri cevaplara dayalı optimize edilebiliyorlar. 2016’da işletme sahipleri; yaptıkları işe, verdikleri hizmete dair detayların bu tarz sanal asistanlar tarafından daha kolay bulunabilmesini, web ortamında basitçe listelenmesine yeğleyecekler.

5. Sanal Gerçekliğin Ortaya Çıkışı
Önümüzdeki yıllarda onlarca sanal gerçeklik aygıtının piyasaya sürüleceği öngörülüyor. Bazıları video oyunları gibi spesifik uygulamalarda kullanılacakken bazıları da Oculus Rift örneğinde olduğu gibi daha genel amaçlar için hazırlanıyor. 2016’nın ilk çeyreğinde piyasaya çıkması beklenen Oculus Rift, oldukça ilgi çeken ve sanal gerçekliği sonuna kadar bizlere yaşatmak için hazırlanan bir kafa takımı. Oculus Rift ve görücüdeki diğer cihazların popülerliği, çevrimiçi pazarlamanın yeni bir formunun ortaya çıkışı demek oluyor. Sanal gerçeklik cihazlarının; popüler sosyal medya platformlarıyla kuracağı bağlantı, video kanalları ve mesajlaşmayı da içerecek özellikleriyle, 2016 itibariyle dijital pazarlamada büyük bir değere sahip olacağı aşikar.

6. Giyilebilir Teknolojiye Adaptasyon
2016’da giyilebilir teknoloji ivme kazanmaya devam edecek. 2015’te çıkan ilk nesil akıllı saat Apple Watch’ı takip edecek olan başka markaların modelleri de önümüzdeki yıl satışa çıkacak. Global pazarda da tüketicilerin giyilebilir teknolojiye olan eğiliminin 2015 ile 2019 yılları arasında %35 oranında artacağı öngörülürken pazarlama stratejileri üzerinde bu artışın büyük bir etkisi olacağı çok açık. Bu teknolojide ekranların küçüklüğü düşünüldüğünde, klasik makale anlatımıyla değil daha çok listeciklerden oluşan bir format kullanılacak. Giyilebilir teknoloji, çevrimiçi pazarlamacıların, bilgiyi yol üzerindeki mobil kullanıcıya nasıl ulaştıracakları konusunda da düşünmelerini gerektirecek yeni bir alan. Ses komutlarıyla da kolayca aranıp bulunabilecek içeriği yaratmak da ayrı bir öge.

7. Artan Tanıtım Yatırımı
Geçtiğimiz yıllarda çevrimiçi pazarlama giderek daha rekabetçi bir yapıya büründü. Bu trend geçerliliğini koruyacak ve rekabet ortamı kızışmaya devam edecek. 2016’da, firmaların tanıtıma ayıracağı rakamın 2015’e göre 10 milyar dolar artması bekleniyor.

Tabii ki 2016’yı kasıp kavuracak trendler sadece bunlar değil; ama en yüksek etkiyi yaratması beklenen, harekete geçmeye hazır 7 trendden bahsettik. Erken kalkan yol alır ilkesi burada da geçerli. Firmalar şimdiden bu trendleri pazarlama stratejilerine nasıl entegre etmeleri gerektiğini düşünmeye başlamalılar.

Kaynak : http://www.entrepreneur.com/article/254006

 
info@odtuteknokent.com.tr İhsan Doğramacı Blv. Üniversiteler Mah. İkizler Binası, ODTÜ TEKNOKENT 06800 Çankaya/Ankara