ODTÜ TEKNOKENT

GİRİŞİMCİLER İÇİN DİKKAT ÇEKEBİLMENİN 6 YOLU

Büyük bir ihtimalle her gün karşılaştığınız sorunlardan biri de dikkat eksikliğidir...

Tarih 10.02.2016

Büyük bir ihtimalle her gün karşılaştığınız sorunlardan biri de dikkat eksikliğidir. Yeni müşterilerin dikkatini nasıl çekebilirim? Var olan müşterilerim, nasıl sürdürülebilir bir şekilde ürünümle iletişime geçerler? Patronumu kendime nasıl tutsak ederim? Bu soruların cevabını düzgün bir şekilde verebilmek çok zordur çünkü genelde insanlar dikkatin nasıl işlediğini bilmezler.

The Captivalogy: Science of Capturing People’s Attention adlı kitabın yazarı Ben Parr bu sorunun cevabını bulmak için konuyla ilgili binlerce araştırma yapmış ve onlarca bilim insanı, doktor, firma patronu ve çalışanlarıyla görüşmüş ve neden bazı insanların fikir ve ideallerine dikkat ettiğimizin neden diğerlerini önemsemediğimizin ip uçlarına ulaşmış.

Biz tabii ki size kitabı alıp okuyun, kendiniz çözün demiyoruz ve bir özet mahiyetinde 6 maddelik efektif çözümler sunuyoruz. Bunlar sizi elbette bir anda süperstar kategorisine koymayacak ama fikirlerinizi ifade ederken hızlıca daha iyi sonuçlar almanıza yarayacaktır, dikkatlice okuyun.

1. İnsanlara Sıcak Kahve Sunun
Sıcaklığın fiziksel olarak karşınızdaki kişi için oluşturacağı iyi etkiyi kullanın, çay ve kahve ikramı ile yaratacağınız pozitif etki hem kafa açacak hem de sizi daha iyi dinlemelerini sağlayacaktır.

2. Satın Al Gibi Düğmelerde Kontrast Yaratın
Amazon.com boşuna turuncu ve sarı renge boyanmamış. Sitenin genelinde kullanılan beyaz ve gri renklerine kontrast yaratması için gereken renkler olan turuncu ve sarının önemli noktalardaki kullanımı ile daha çok tıklanma oranı elde etmek sizin için de doğru bir yol olabilir.

3. En Olmadık Anda Hediye Verin
Beynimiz en olmadık zamanlarda gelecek hediyelerde dikkat kesilmek üzere programlanmıştır. O yüzden bir sonraki sefer birine hediye vereceğinizde özel bir sunum gerçekleştirin. Eşsiz ve yaratıcı bir işe giriştiğinizden de emin olun!

4. İşin Erbaplarını Koşturun
Deneyimli kişileri firmanızda bulundurun. Doğru düzgün konuşup kendini iyi ifade eden kişiler her zaman dikkatleri üzerine çekerler. Sizin yerinize de doğru şeyleri söyleyebilecek bir konuşmacı firmanız için oldukça faydalı olacaktır.

5. Kitlenizi Doğrulayın
Hepimiz onaylanmak isteriz ve buna ihtiyaç duyarız. En iyi projeler, startuplar da çevrelerindeki kitleler tarafından kuruldular. En önemlisi kitlenize duyduğunuz saygıyı, onlara verdiğiniz değeri ifade edin.

6. Çekişmeyle Bitirin
Bir işin nasıl başladığı kadar bitirildiği de önemlidir ve doksanıncı dakikada atılan galibiyet golü kadar keyif verici bir şey olamaz. Konuşmalarınızın da son kısmını oldukça vurucu bir şekilde yapmaktan çekinmeyin ve unutmayın ki insanlar bir konuşmada en çok kapanışa önem verirler. 

info@odtuteknokent.com.tr İhsan Doğramacı Blv. Üniversiteler Mah. İkizler Binası, ODTÜ TEKNOKENT 06800 Çankaya/Ankara