ODTÜ TEKNOKENT

KİTLE FONLAMASIYLA BAŞARIYA ULAŞMAK İÇİN 5 YOL

Başarılı bir kitle fonlama kampanyası ile başarı hikayelerine konu olabilir ve kulaktan ku...

Tarih 30.01.2016

ABD Sermaye Piyasası Kurumu’nun yürürlüğe yeni giren kanunuyla işletmelerin öz kaynaklarını kitle fonlamasıyla, işletmenin parçalarını halka bütün formlarıyla satarak kendilerine gelir elde etmeleri oldukça popüler bir yöntem haline gelmiş durumda. Bir startupın kendisini Kickstarter ve Indiegogo gibi oluşumlar üzerinden maddi anlamda geliştirmeye çalışması aynı zamanda pazar araştırması için de büyük önem taşıyor. Eğer kişiler bir ürünü ya da hizmeti piyasaya çıkması için destekliyorlarsa bu da piyasada böyle bir ürün ve hizmete ihtiyaç olduğunun ve pazardaki yerinin varlığının kanıtlanması anlamına da geliyor.
Kitle fonlaması aynı zamanda yeni bir müşteri temeli oluşturmada ya da varolanı daha üst bir noktaya taşımada etkili bir yöntem. Başarılı bir kitle fonlama kampanyası ile başarı hikayelerine konu olabilir ve kulaktan kulağa pazarlamayla firmanızı çok başka noktalara taşıyabilirsiniz.

Buradaki anahtar kelime başarıdır. Kitle fonlaması hayati bir finansal girişim olabilir, tabii ki doğru yapıldığında. Ve sizlere başarılı kitle fonlaması için yardımcı olacak 5 anahtar başlık ile karşınızdayız.

1. İlham Verin
En iyi kitle fonlaması kampanyaları kişilerin duygularını ele geçirebilenlerdir çünkü olay sadece bir yatırım olmaktan çıkar. Ve insanları bu şekilde etkileyebilmek için harika bir fikir gerekmektedir. Harika fikir dediğimiz şey, eski bir soruna yeni bir çözüm de olabilir, insanların hiç farkında olmadıkları sorunlara getirilen çözümler de olabilir. Kitle fonlaması zayıf bir şekilde düşünülmüş ve ihtiyaçlara karşılık vermeyen, pazarda yeri olmayan fikirlerle başarılı olamaz.

Harika fikrinizi de en iyi anlatabileceğiniz sosyal paylaşım yolu videolardır. Hikayenizi anlatmak için en doğru yolu bulun ve ürün ya da hizmetinizin kullanımını sergileyip insanların ilgisini çekin.

2. Etkileşim
Kitle fonlaması destekleyenleri ile kurulan iletşim sadece yeni işletmelere para akışından ibaret değildir. İki yollu bir diyalogdur. Bu da şu demektir, kitle fonlamasına girişen startuplar varolan ve potansiyel destekçilerle daima etkileşimde olmalıdır. Hedef kitlenizin sıklıkla kullandığı sosyal medya platformlarını gözlemleyin, size yöneltilen her soruyu cevaplayın, varlığınızı gösterin.

Her ne kadar startuplar küçük ekiplerden oluşsa da her zaman potansiyel müşterilerinize dönüş yapın ve onlarla etkileşime geçmeyi ihmal etmeyin.

3. Baskı Gücü
Hedef kitlenize sözü geçen fikir liderlerini, twitter fenomenlerini, yazılı basını, kısaca insanları etkileyebilecek kişileri bulun ve mesajınızı doğru bir şekilde potansiyel müşterilerinize iletmelerini sağlayın. Bu mücadelenizi sadece sosyal medyayla kısıtlamayın, gazetelerde ürününüzü tanıtacak, bahsedecek köşe yazarlarıyla iletişime geçin. Ne kadar çok insana doğru bir şekilde ulaşabilirseniz kitle fonlaması kampanyanızdan da o kadar çok insan haberdar olacaktır.

4. Araştırma
Kitle fonlamasına girişmeden önce pazar ve müşterileriniz hakkında her şeyi detaylı bir şekilde öğrenmeye çalışın. Girişimciler bazen balıklama dalarlar ama araştırmaya ayıracağınız efor ve zamanla mesajınızı doğru yerde doğru kişilere iletmenin yollarını daha iyi bulacağınızı da aklınızdan çıkarmayın ve sabırlı olun.

5. Parlatmak
Kampanyanızda kullandığınız her şey profesyonel olmalıdır ve karşısındaki potansiyel destekçinin fikrinizi ciddiye alması için onu inandırıcı bir şekilde mesajınızla aktarmalısınız. Mesajınızda açık olun ve ikna edici bir dil kullanın ki müşterileriniz ürününüzün ve firmanızın arkasında durmak istesinler.

Kitle fonlaması, girişimcilerin parasını startuplar ve yenilikler için kullanmaya hazır her vatandaşa ulaşma şansı verir. Bu fırsatı doğru bir şekilde kullanabilenler tarihi başarılara imza atabilirler.

 
info@odtuteknokent.com.tr İhsan Doğramacı Blv. Üniversiteler Mah. İkizler Binası, ODTÜ TEKNOKENT 06800 Çankaya/Ankara